Το Μετρό της Μαδρίτης είναι το μεγαλύτερο σύστημα μετρό που εξυπηρετεί την πόλη της Μαδρίτης. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα συστήματα μετρό στον κόσμο, ο οποίος είναι ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτος εξετάζοντας τον πληθυσμό της Μαδρίτης περίπου 3.5 εκατομμυρίων. Στην πραγματικότητα, είναι μεταξύ των κορυφαίων 10 μακρύτερων μετρό στον κόσμο, αν και η Μαδρίτη είναι περίπου η εικοστή πέμπτη πιό πυκνοκατοικημένη μητροπολιτική περιοχή στον κόσμο. Είναι επίσης ένα από πολλά ταχέως αναπτυσσόμενα συστήματα στον κόσμο, που συναγωνίζεται, μεταξύ πολλών άλλων, το Μετρό της Σεούλ ή του Πεκίνου.
Οι σταθμοί στο μετρό της Μαδρίτης αποκαλύπτουν την ηλικία τους στο σχέδιό τους, οι παλαιότεροι σταθμοί στις στενές γραμμές είναι συχνά αρκετά συμπαγείς, μάλλον όπως στους σταθμούς του Μετρό του Παρισιού. Διακοσμήθηκαν με τις επικεραμώσεις στα διαφορετικά χρώματα σχεδίου ανάλογα με το σταθμό. Τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι από αυτούς τους σταθμούς έχουν ανανεωθεί με τα ενιαία χρωματισμένα πιάτα ταιριάζοντας με εκείνους στα νεώτερα. Οι σταθμοί που χτίζονται μεταξύ της πρόσφατης δεκαετίας του ’70 και της πρόωρης δεκαετίας του ’90 είναι ελαφρώς πιό ευρύχωροι και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν χρωματισμένους τοίχους.
Το χρώμα σχεδίου ποικίλλει μεταξύ των σταθμών, χρησιμοποιώντας τα ενιαίος χρωματισμένα πιάτα και καλύπτοντας ολόκληρο το σταθμό από ελαφριά χρώματα. Οι πρόσφατα χτισμένοι σταθμοί μεταφοράς έχουν τους άσπρους τοίχους, αλλά αυτός δεν είναι ο κανόνας. Οι περισσότεροι σταθμοί χτίζονται με τις δίπλευρες πλατφόρμες, και υπάρχει μια κεντρική πλατφόρμα νησιών εκτός από τις δευτερεύουσες πλατφόρμες που αφιερώνονται θεωρητικά στις εξόδους. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο Μετρό της Βαρκελώνης και καλείται ως Ισπανική λύση.